Quiénes somos

Julart Creation Curation es un equipo curatorial independiente y multidisciplinario orientado a enriquecer la experiencia del público aficionado al arte contemporáneo a través de nuevas propuestas y producciones integrales de eventos culturales.

Julart es un emprendimiento de Gabriela Jurevicius y Claudia Lala.


Gabriela Jurevicius

Licenciada en Curaduría y Gestión de Arte por ESEADE, Buenos Aires, con especialización en historia del arte de los siglos XX y XXI. Actualmente cursa la Maestría en Arte Contemporáneo en la misma institución, con un enfoque en arte latinoamericano contemporáneo.

Fue becada por el programa Courrants du Monde del gobierno francés para especializarse en financiamiento de la cultura en la Universidad de Dauphine, París. Cursó estudios en Letras en la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Buenos Aires, con especialización en literatura moderna de los siglos XIX y XX.

Entre 2012 y 2016 fue Directora Ejecutiva de la Asociación Amigos del Museo de Arte de Tigre, liderando proyectos educativos y expositivos. Fue coordinadora editorial en diversas publicaciones, como “Diana Saiegh. Gestión Cultural: Recorridos y Experiencias (2022)” y “Diseño y Producción de Mobiliario Argentino 1930-1970” de la Arq. Martha Levisman (2018). Ha producido documentales sobre ferias y mercados urbanos y arquitectura religiosa en Buenos Aires.

Es Directora de Operaciones en Julart Creation Curation, emprendimiento que cofundó con Claudia Lala, dedicado a la gestión y difusión del arte contemporáneo. Han organizado más de 15 viajes académicos a bienales, ferias y centros de arte internacionales.

Desde 2016, junto a Lala, ha desarrollado proyectos como When We Return, plataforma digital sobre la actividad artística en contextos de aislamiento, y coorganizado cuatro “Encuentros de Arte y Cultura Indígena”, con apoyo institucional de Canadá y Argentina. Es docente de Historia del Arte Moderno y Contemporáneo en ESEADE y dicta talleres y seminarios en colaboración con diversas instituciones culturales.

En el campo curatorial, destacan sus trabajos junto a Claudia Lala en exposiciones como My Country is the Entire World, Imaginary Lines: The Eulogy of the Border y Welcome Migrants, presentadas en LalaContemporary y otras instituciones. Ha sido co-curadora de exposiciones como Diseño y Producción de Mobiliario Argentino 1930-1970 y Tomen Asiento: Los 40 Años que Revolucionaron el Mobiliario Argentino, realizadas en el Museo Sívori y MARQ. También organizó la muestra colectiva de fotografías “Jangada” en Frankfurt y recientemente curó el segmento Mujeres de la muestra Mujeres-Memoria-Malvinas en la Casa Victoria Ocampo.

Claudia Lala

Licenciada en Curaduría y Gestión de Arte por ESEADE, Buenos Aires, y formada en diseño de interiores en Strafford College, Canadá. Es Directora General de LalaContemporary, galería dedicada a la promoción del arte latinoamericano contemporáneo en Toronto, y Directora Ejecutiva de Julart Creation Curation.

Entre sus proyectos se destaca su trabajo como curadora y gestora en publicaciones y exposiciones como Diseño y Producción de Mobiliario Argentino 1930-1970, junto a la Arq. Martha Levisman. Ha liderado proyectos internacionales, incluyendo When We Return y los cuatro Encuentros de Arte y Cultura Indígena, con apoyo del Mecenazgo de Buenos Aires, el Canada Council for the Arts y la Embajada de Canadá.

En su trayectoria curatorial se destacan exposiciones como This is My Time de Débora Staiff, presentada en LalaContemporary, Toronto, y el Museo de Arte Oriental de Buenos Aires; The Voice of Desire de Patricia Linenberg; Fractal Totems de Mark Bland; y Welcome Migrants, que incluyó obras de Paulo Nazareth y Gabriel Chaile, entre otros. Ha curado exposiciones colectivas como Mi Patria es el Mundo Entero y Lejos de Casa, presentando a artistas como Ana Casal, Marcolina Dipierro, Andrés Waissman, Liliana Golubinsky, Maria Hupfield y Sofía Medici.

Junto a Gabriela Jurevicius ha promovido el intercambio artístico entre Canadá y América Latina a través de muestras como Imaginary Lines: The Eulogy of the Border. También ha co-curado exposiciones sobre diseño argentino en MARQ y el Museo Sívori, y ha organizado exhibiciones internacionales como la exposición colectiva de fotografía Jangada en Frankfurt. Su experiencia incluye roles directivos en Nordiska Kompaniet y La Compañía, enfocándose en proyectos de diseño y gestión cultural.


ABOUT US

Julart Creation Curation is an independent and multidisciplinary curatorial team.
We aim to enrich the contemporary art experience of the art aficionado.
We provide support, assist and develop new proposals and integral productions of cultural events for artists and cultural organizations.
Our knowledge, experience and strategy focuses in the business of art.
Our goal is to promote artists and cultural programs within the local and international art community.

Julart is a Gabriela Jurevicius & Claudia Lala venture.

Gabriela Jurevicius

Holds a Bachelor’s degree in Curatorial and Art Management Studies (ESEADE, Buenos Aires), specializing in 20th and 21st-century Art History. She is pursuing a Master’s in Contemporary Art at the same institution, focusing on Latin American contemporary art.

The French government awarded her a Courrants du Monde scholarship to specialize in cultural financing at the University of Dauphine, Paris. She studied Literature  (Faculty of Philosophy University of Buenos Aires), specializing in 19th—and 20th-century modern literature.

From 2012 to 2016, she served as Executive Director for Tigre Art Museum Friends’ Association, leading educational and exhibition initiatives. She was the editorial coordinator for publications such as “Diana Saiegh. Cultural Management: Journeys and Experiences” (2022) and “Argentine Furniture Design and Production 1930-1970” by Martha Levisman (2018). She has produced documentaries on urban fairs, markets, and religious architecture in Buenos Aires.

As Operations Director of Julart Creation Curation, an independent and multidisciplinary cultural platform co-founded with Claudia Lala, she organized over 15 academic cultural trips to international biennials and art fairs.

Since 2016, she has worked alongside Claudia Lala, on projects such as When We Return, a digital platform documenting artistic activity during isolation. She has also co-organized four Indigenous Art and Culture Encounters with institutional support from Canada and Argentina. She teaches Modern and Contemporary Art History at ESEADE and organizes workshops and seminars in collaboration with various cultural institutions.

Her curatorial work includes collaborations with Claudia Lala on exhibitions such as My Country is the Entire World, Imaginary Lines: The Eulogy of the Border, and Welcome Migrants, presented at LALAContemporary and other institutions. She has co-curated exhibitions like Argentine Furniture Design and Production 1930-1970 and Have a Seat: The 40 Years That Revolutionized Argentine Furniture, held at the Sívori Museum and MARQ. She also organized  Jangada, a photography group show in Frankfurt.Germany/  and recently curated  a segment of the exhibition “Women-Memory-Malvinas” at Casa Victoria Ocampo.

Claudia Lala

Holds a Bachelor’s degree in Curatorial and Art Management Studies (ESEADE, Buenos Aires). She is Founder and Director of LALAContemporary, an Art Gallery fostering contemporary Latin American Art in Toronto, and Executive Director of Julart Creation Curation.

She coordinates the international curatorial projects, as an art curator and cultural liaison she’s responsible for promoting, networking and connecting artists with public and private institutions.

Her projects include curating and managing publications and exhibitions such as Argentine Furniture Design and Production 1930-1970, alongside architect Martha Levisman. She has led international initiatives, including When We Return, a multi-faceted online Art Platform connecting diverse artistic communities during Covid-19 world situation, and four Indigenous Art and Culture Encounters, fostered by Buenos Aires’ Mecenazgo, the Canada Council for the Arts, and the Canadian Embassy.

Her curatorial highlights include This is My Time by Débora Staiff, exhibited at LALAContemporary, Toronto, and the Museum of Oriental Art, Buenos Aires; The Voice of Desire by Patricia Linenberg; Fractal Totems by Mark Bland; and Welcome Migrants, featuring works by Paulo Nazareth and Gabriel Chaile, among others. She has curated group exhibitions such as My Homeland is the Entire World and Far From Home, showcasing Ana Casal, Marcolina Dipierro, Andrés Waissman, Liliana Golubinsky, Maria Hupfield, and Sofía Medici. Together with Gabriela Jurevicius, she has fostered artistic exchange between Canada and Latin America through exhibitions like Imaginary Lines: The Eulogy of the Border. She has also co-curated exhibitions on Argentine Design at MARQ and the Sívori Museum and organized International Exhibitions such as Jangada, a photography group show in Frankfurt.Germany/  Her experience includes leadership roles at Nordiska Kompaniet (Argentina) and La Compañía (Canada) focusing on design and cultural management projects. Manages French, proficient in Portuguese, and is fluent in English.